Затверджено районний бюджет Білокуракинщини на 2011-й рік

Виступ Сірика С.І. на сесії Білокуракинської районної ради, 2010 рік
31 грудня 2010 року відбулася четверта сесія районної ради шостого скликання. У її роботі, крім депутатів районної ради, взяли участь голова білокуракинської райдержадміністрації, депутат Луганської обласної ради О.І.Діденко, заступники голови білокуракинської райдержадміністрації, керівники структурних підрозділів РДА і ряду організацій, підприємств, установ району, сільські і селищні голови, начальник РВ УМВС. Проводив сесію голова білокуракинської районної ради К.І.Бондаренко.
Обговорювався районний бюджет на 2011-й рік. З доповіддю у цьому питанні виступила начальник фінансового управління райдержадміністрації А.В.Гончар. Вона представила проект районного бюджету. При цьому виступаюча зазначила:
- Шановні депутати, присутні!
Проект районного бюджету на 2011 рік сформовано у відповідності з положеннями Конституції України, з вимогами Бюджетного кодексу у новій редакції та окремими положеннями Податкового кодексу України, Законом "Про місцеве самоврядування в Україні" з урахуванням особливостей, взаємовідносин між державним бюджетом України і місцевими бюджетами та положень, затверджених Законом України "Про державний бюджет України на 2011 р."
Головна мета бюджетної політики на 2011 рік - вивести країну з кризи, припинити сповзання у боргову яму, створити умови для відновлення економіки, сконцентрувати всі можливі ресурси на розвиток держави і прискорити економічне зростання, на базі якого послідовно підвищувати рівень соціального захисту наших громадян.
Відповідно до ст. 25 Закону України "Про державний бюджет України на 2011 р." при визначенні показників бюджету враховано поетапне запровадження нових розмірів мінімальної зарплати, виходячи з її розміру у грудні 2010 року та прогнозного індексу споживчих цін на 2011 р. з досягненням її значення з 1 грудня 2011 р. - 1004 гривні на місяць.
В обсягах видатків на оплату праці працівників бюджетної сфери враховано видатки на підвищення розміру посадового окладу працівника І тарифного розряду єдиної тарифної сітки до 1 грудня 2011 р. - 654 грн.;
- встановлення посадових окладів працівникам, у яких вони менші за мінімальну зарплату, на рівні мінімальної заробітної плати;
- індексацію зарплати працівників відповідно до Закону України "Про індексацію грошових доходів населення".
У наступному році збільшено ресурс місцевих бюджетів на виконання власних повноважень за рахунок віднесення до видатків, що враховуються під час визначення міжбюджетних трансфертів, видатків на фінансування:
- позашкільної освіти - 260,9 тис.грн.;
- центрів соціальної реабілітації дітей-інвалідів - 40,4 тис. грн.;
- виплати грошової компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги, - 348,3 тис.грн.;
- видатки на забезпечення шкіл сучасними технічними засобами навчання - 160,5 тис. грн.;
- видатки на розвиток дошкільної освіти - 414,7 тис.грн.
Уперше у формулі розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів передбачені видатки на розвиток соціально-культурної сфери, які спрямовуються на утримання установ району, - 2765,9 тис.грн.
Сесія Білокуракинської районної ради, 2010 рік

У проекті зведеного бюджету району на 2011 рік обсяг загального фонду склав 59217,4 тис.грн., з них:
- дотація вирівнювання з державного бюджету - 25634,1 тис.грн.;
- субвенції на програми соціального захисту населення - 17478,4 тис.грн.;
- кошти, що надходять з інших бюджетів, - 308,7 тис.грн.;
- власні надходження бюджетних установ - 14283,3 тис. грн., що становить 102% до фактичних надходжень 2010 р. (13985,3 тис.грн.).
Визначення обсягів міжбюджетних трансфертів у взаємовідносинах держави та адміністративних територій грунтується, як і раніше, на формульних підходах з урахуванням норм Бюджетного кодексу України та удосконалених принципах визначення розрахункових показників доходів і видатків окремо для бюджетів адміністративно-територіальних одиниць.
Дохідна частина районного бюджету розрахована в загальному обсязі на 53473,1 тис. грн., з них доходи загального фонду - 51184,3 тис.грн., доходи спеціального фонду - 379,8 тис. грн.
Обсяг загального фонду районного бюджету включає власні доходи у сумі 7814,9 тис.грн., що складає 15,3% від об'єму загального фонду районного бюджету.
Офіційні трансферти становлять 51184,3 тис.грн., у тому числі:
- обсяг дотації вирівнювання – 25634,1 тис.грн.;
- субвенції - 17426,5 тис. грн.;
- кошти, що надходять з інших бюджетів, - 308,7 тис. грн.
За джерелами надходжень власна дохідна частина районного бюджету складається з податку на доходи фізичних осіб - 7812,9 тис.грн. неподаткові надходження - 2,0 тис.грн.
Прогнозний обсяг видатків загального фонду бюджету району з урахуванням трансфертів з державного бюджету, міжбюджетних трансфертів на рівні села, селища та інших субвенцій доведені у сумі 58856,7 тис.грн., з них об'єм сільських та селищних бюджетів - 7672,4 тис.грн. та районного бюджету – 21584,2 тис. грн.
Видатки на функціонування бюджетної сфери у проекті бюджету передбачені, виходячи із зазначених параметрів та враховуючи необхідність здійснення заходів щодо проведення дієвих реформ в усіх галузях економіки та сферах діяльності, спрямованих на економію коштів бюджету.
Під час планування видаткової частини бюджету враховано раціональне планування видатків.
В умовах обмеження ресурсів бюджету надзвичайно важливим стає якісне підвищення ефективності бюджетних видатків.
Уже у наступному році нам необхідно приймати рішення щодо оптимізації бюджетних установ району. Населення району з кожним роком зменшується. Якщо у 2007 році у районі проживало 20,9 тис. чоловік, то у 2009 р. - 20,4 тис.чоловік. А розрахункові показники по бюджету доводяться на душу населення.
Розрахункові показники МФУ на 2011 рік по видатках без субвенцій доведені у сумі 39917,4 тис.грн. Тоді як за 2010 р. використано 46126,8 тис.грн. (6,2 млн. по видатках).
Пропозиції бюджетних установ складають 44744,8 тис. грн., з них захищені статті видатків - 41717,9 тис.грн. Отже, 1,8 млн. грн. не вистачає, щоб забезпечити установи району тільки по захищених статтях видатків.
Державний бюджет не може забезпечити дотацією на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів (2010р. - 133,5 т.грн.). Тому управляти бюджетом району доводиться у "ручному" режимі.
У наступному році бюджети сільських та селищних рад краще забезпечені фінансовими ресурсами, ніж установи районного бюджету.
У 2011 році згідно зі ст. 89 Бюджетного кодексу України видатки на утримання ФАПів та амбулаторій передаються до районного бюджету, тоді як доходи рад у наступному році будуть більше підкріплені ресурсами, ніж районний бюджет.
Тому я звертаюся до голів сільських та селищних рад, щоб ви звернули увагу на ст. 101 Бюджетного кодексу про "Міжбюджетні трансферти між місцевими бюджетами"! Цією статтею врегульовано питання визначення міжбюджетних трансфертів між районним бюджетом та бюджетами місцевого самоврядування.
У цілому система трансфертів дає можливість вирішити проблеми, що зумовлені різною податкоспроможністю і, відповідно, різними соціально-економічними можливостями регіонів. Тому після затвердження бюджетів з сільськими та селищними радами буде проведена робота по укладанню договорів на передачу субвенцій районному бюджету на утримання установ району.
Крім установ районного бюджету, по чотирьох радах не забезпечуються захищені статті видатків. Це Бунчуківська - 53,4 тис.грн., Нещеретівська - 76,8 тис.грн., Червоноармійська - 30,0 тис.грн. та Білокуракинська - 84,9 тис.грн.
Звертаю увагу керівників бюджетних установ, що кошти, які надійдуть до спеціального фонду, у першу чергу повинні бути направлені на захищені статті видатків.
Фінансування бюджетних установ буде і надалі проводитися за згодою з головою районної державної адміністрації як по установах районного бюджету, так і по сільських та селищних бюджетах.
На 2011 рік затверджено перелік захищених статей видатків за їх економічною структурою:
- оплата праці працівників бюджетних установ;
- нарахування на зарплату;
- придбання медикаментів та перев'язувальних матеріалів;
- забезпечення продуктами харчування;
- оплата комунальних послуг та енергоносіїв;
- поточні трансферти населенню;
- поточні трансферти місцевим бюджетам.
До голів сільських та селищних рад доводжу до відома, що у наступному році можна отримувати позички на покриття касових розривів в органах державного казначейства. Заробітна плата повинна виплачуватись два рази на місяць і без затримки.
Сільські та селищні ради свої бюджети повинні затвердити відразу після Нового року до Різдва Христового.
Свої судження щодо обговорюваного проекту бюджету району висловив депутат районної ради, начальник управління праці і соціального захисту населення РДА С.В.Гончаров. Він зазначив, що майже 90% дохідної частини бюджету складають надходження від прибуткового податку. Тож тут є над чим працювати всім - і в плані підвищення заробітної плати, яка по нашому району найнижча в області, і в плані вчасної її виплати, при тому двічі на місяць, і в плані легалізації неврахованих у відомостях сум і т.п. А ще виступаючий наголошував, що у державному бюджеті передбачено багато цільових державних прог¬рам, про які "на низах" немає ніякої інформації. Тож білокуракинській райдержадміністрації, районній раді треба виходити на вищестоящі структури, у тому числі і з участю віце-прем'єр-міністра В.М.Тихонова, з тим, щоб вчасно дізнатися про них і привести їх у район.
Своїми роздумами щодо проекту районного бюджету поділився з присутніми голова райдержадміністрації О.І.Діденко. Він наголосив, що цей бюджет - напружений, але не безнадійний. Дивлячись на цифри, закладені у проекті, я бачу наші резерви, наші можливості. Раніше ми, так би мовити, транзитом ділили дотацію, трансферти, субвенції, а нині над бюджетом треба працювати всім. Це - бюджет нашої наполегливої роботи, - наголошував Олександр Іванович. - Завдяки спільним зусиллям ми закінчили 2010-й рік без боргів по зарплаті бюджетникам, по проплатах за енергоносії, зроблено невеличкий заділ на перший квартал 2011 року.
Різниця нинішнього бюджету і попередніх у тому, що у кращій ситуації опинилися сільські і селищні бюджети, - підкреслював О.І.Діденко. - Тому якщо у попередні роки вони мали субвенції з районного бюджету на утримання соціальної сфери, то нині навпаки - у сільських і селищних бюджетах має бути закладена субвенція районному бюджету на ці цілі. Скажімо, ФАПи передані були у 2010 році районному бюджету, а кошти на них пішли на сільські бюджети. І так - по ряду інших параметрів.
Треба вчитися заробляти гроші всім без винятку. Ресурсна база у районі є, треба тільки вміти її використати. Скажімо, на базі хірургічного відділення ЦРЛ створено міжрайонну хірургію з наступною реабілітацією. Це ж стосується і пологового відділення. Наприклад, у 2010 році тільки з Троїцького району у Білокуракинській ЦРЛ прийнято близько ста пологів. Тож треба працювати з бюджетами тих районів, жителі яких користуються медичними послугами нашої ЦРЛ з тим, щоб вони закладали на ці цілі субвенції і платили за такі послуги. Одним словом, працювати нам всім є над чим і це треба робити, консолідувавши сили і кошти.
Виходячи зі сказаного вище, сесія районної ради одноголосно прийняла з обговорюваного питання рішення. Ним затверджено районний бюджет на 2011-й рік.
У відповідності зі статтями 43,44,61-64, 66 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, 14, 21-24, 55, 63-66, 69, 71-77, 85, 89, 91, 96, 101,102 Бюджетного кодексу України, Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" районна рада затвердила загальний обсяг доходів районного бюджету на 2011 рік у сумі 51184,301 тис.грн., у тому числі обсяг дотації вирівнювання, що одержується з державного бюджету, - в сумі 25634100 грн., кошти, що надходять до районного бюджету з інших бюджетів - 308710 грн. та субвенцій з державного бюджету у сумі 17426495 грн.
Обсяг доходів загального фонду бюджету визначено у сумі 51184,301 грн., спеціального фонду бюджету - 379,867 тис.грн.
Загальний обсяг видатків районного бюджету на 2011 рік затверджено у сумі 51544,168 тис.грн., у тому числі обсяг видатків загального фонду у сумі -  51003,801 тис.грн. та видатків спеціального фонду - 160,5 тис.грн.
Профіцит загального фонду районного бюджету установлено у сумі 160,5 тис.грн., напрямком використання якого визначити передачу коштів із загального фонду бюджету до бюджету розвитку (спеціального фонду). Установлено дефіцит спеціального фонду районного бюджету у сумі 160,5 тис.грн., джерелом покриття якого визначені надходження коштів із загального фонду до бюджету розвитку (спеціального фонду) у сумі 160,5 тис.грн.
Розмір оборотного касового залишку бюджетних коштів районного бюджету на 2011 рік установлено у сумі 100,0 тис.грн.
Районній державній адміністрації забезпечити затвердження головними розпорядниками коштів районного бюджету лімітів споживання енергоносіїв в натуральних показниках для кожної бюджетної установи, виходячи з обсягів відповідних бюджетних асигнувань на 2011 рік.
Розпорядникам коштів районного бюджету забезпечити укладання угод по кожному виду енергоносіїв у межах, встановлених відповідним головним розпорядником бюджетних коштів лімітів їх споживання.
Прийнятим рішенням встановлено, що пільги по сплаті податків та зборів (обов'язкових платежів) до районного бюджету у 2011 році районною радою не надаються.
Затверджено обсяги міжбюджетних трансфертів з районного бюджету на 2011 рік бюджетам сіл, селищ, у тому числі:
- дотації вирівнювання, що одержуються з районного бюджету, у сумі 1512,859 тис.грн.;
- кошти, що передаються до районного бюджету з селищних, сільських бюджетів, у сумі 308,710 тис. грн.;
- інші субвенції на проведення повторних виборів народних депутатів місцевих рад у сумі 40,140 тис. грн.;
- субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на збереження середньої заробітної плати на період працевлаштування посадових осіб місцевого самоврядування з числа депутатів відповідних рад, що потребують працевлаштування у зв'язку із закінченням строку повноважень, у сумі 11,808 тис.грн.
Дотація вирівнювання з районного бюджету бюджетам сіл, селищ, перераховується органом Державної казначейської служби в Луганській області із застосуванням установлених нормативів щоденних відрахувань від кошика доходів районного бюджету з урахуванням дотації вирівнювання з державного бюджету, які надійшли на аналітичні рахунки обліку доходів загального фонду місцевих бюджетів, відкриті в територіальному органі Державної казначейської служби.
Рішенням сесії районної ради визначено механізм і терміни перерахування суми дотації вирівнювання з районного бюджету, недоодержані згідно з розписом районного бюджету коштів, що передаються до районного бюджету з бюджетів сіл, селищ та коштів, що передаються до районного бюджету, недоодержаних згідно з розписом районного бюджету.
Затверджено план регулювання бюджетів району на 2011 рік. Фінансовому управлінню районної державної адміністрації надано право здійснювати протягом 2011 року уточнення доходів та видатків за рахунок субвенцій з державного бюджету на надання пільг, субсидій, допомоги сім'ям з дітьми та соціальної допомоги на дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування у відповідності з фактичними зобов'язаннями щодо здійснення видатків за рахунок таких трансфертів та/або зміну їх обсягу у разі здійснення обласною державною адміністрацією протягом 2011 року зміни загального обсягу трансфертів, чи внесення змін до розпису державного бюджету з подальшим затвердженням внесених змін районною радою у встановленому порядку під час внесення змін до районного бюджету або затвердження звіту про його виконання.
Депутати затвердили на 2011 рік обсяг надання кредитів із районного бюджету загального фонду - у сумі 20,0 тис.грн.
Передбачено при внесенні змін до бюджетної класифікації надати право районній державній адміністрації здійснювати відповідне коригування додатків до рішення про бюджет.
У разі затвердження у міжсесійний період порядків надання, використання чи розподілу центральними органами влади трансфертів з державного бюджету місцевим бюджетам, сесія дозволила районній державній адміністрації за погодженням з постійною комісією районної ради з питань економічного розвитку, бюджету та фінансів здійснювати протягом 2011 року розподіл таких трансфертів між районним бюджетом та бюджетами сільських і селищних рад відповідно до вимог таких порядків та їх фінансування з подальшим затвердженням районною радою внесених змін до цього рішення.
Встановлено обсяг резервного фонду районного бюджету на 2011 рік у сумі 50,0 тис.грн.
Дозволено фінансовому управлінню районної державної адміністрації у 2011 році отримувати позички у Міністерстві фінансів України і органах Державної казначейської служби та надано право начальнику фінансового управління Білокуракинської районної державної адміністрації розміщувати у межах поточного бюджетного періоду на конкурсних засадах тимчасово вільні кошти районного бюджету на депозитних рахунках в установах банків (їх філіях, відділеннях) з обов'язковим поверненням таких коштів до кінця бюджетного періоду.
Сесія затвердила перелік захищених статей видатків загального фонду районного бюджету на 2011 рік за їх економічною структурою:
- оплата праці працівників бюджетних установ;
- нарахування на заробітну плату;
- придбання медикаментів та перев'язувальних матеріалів;
- забезпечення продуктами харчування;
- оплата комунальних послуг та енергоносіїв;
- поточні трансферти населенню;
- поточні трансферти місцевим бюджетам.

За матеріалами газети "Життя Білокуракинщини"

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ЧУДОВИЙ СПОСІБ ВІД ЗОМБУВАННЯ

Ще одна білокуракинська зірка Андрій Божко читає реп. ОБЕРЕЖНО! 18+

БІЛОКУРАКИНСЬКІ "ПОПРОШАЙКИ" ЗНОВУ ПРОСЯТЬ ГРОШІ НА ЛІКАРНЮ